woensdag 3 februari 2016

Een vol hoofd ziet er zo uit!

Eén van de eigenschappen die ik heel erg heb als hooggevoelige, is dat mijn hoofd steeds vol zit met gedachten. Me concentreren op één ding is zeer moeilijk, er flitsen steeds gedachten, dingen door mijn hoofd.
Zo heb ik standaard steeds een liedje in mijn hoofd. Dit verandert een paar keer per dag, maar dus steeds muziek in mijn hoofd. Gelukkig heb ik een goeie smaak, maar het gebeurt ook wel eens dat één van mijn collega's of vrienden dit door heeft, en steeds een zeer fout liedje begint te zingen. Tja, en dan kan ik dus aan niets anders denken...

Daarnaast komen er huishoudelijke taken aan bod "oh, vanavond moet ik het PMD aan straat zetten, heeft de  Kleine Lieverd zwemmen deze week? Wat gaan we eten straks, heeft de hond nog eten eigenlijk?"... En natuurlijk heb ik zo'n gedachten ook over mijn job.

En dan komt er nog eens bij dat ik mezelf héél vaak (lees: te vaak) zit af te vragen wat iemand van me vindt: " was dat daarnet een grappige opmerking van mij, was die lach oprecht of uit beleefdheid? Zit mijn haar wel een beetje ok, vinden ze me niet raar? Hebben ze gehoord dat ik aan het zingen was in mezelf?"

Ik probeer dit soms uit te leggen aan de Grote Lieverd, die dit dus helemaal niet heeft, en die kan het niet vatten... Als hij achter het stuur van onze auto zit, dan vraag ik al wel eens "waar denk je aan?" Dan zegt hij: "niets, ik ben aan het rijden". (Voor alle duidelijkheid, ik vel hier geen oordeel over de capaciteit van mij als vrouw om meerdere dingen tegelijk te doen, en dat hij dat dus blijkbaar niet kan, omdat hij een man is, dat zeg ik dus zeker niet he! :) )

Enkele dagen geleden zag ik deze afbeelding: een man vraagt aan zijn vrouw om te tekenen wat er in haar hoofd omgaat:
Klik op deze link naar de originele post van de man, waar je de tekening kan vergroten.

Ze denkt dus aan hem, maar ook aan het werk, de kinderen, haar borsten,... En dat allemaal op enkele minuten tijd.

Zo voelt het dus, in het hoofd van een HSP'er (HoogSensitiefPersoon)...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!