maandag 6 juni 2016

Er is een tijd van komen en een tijd van...

Ik heb groot nieuws, spannend nieuws, nieuws dat me nerveus en bang en verdrietig en blij en energiek maakt,... Kortom: ik zit op een rollercoaster van gevoelens...

Ik heb een burn-out. Nee, ik ben nog niet "genezen" en ik heb nog steeds zeer zware dagen (gisteren was er bijvoorbeeld één van, pff). Maar er zijn op dit moment meer goede dagen dan slechte en dat heeft één reden: ik heb een gesprek gehad met mijn baas en heb hem verteld dat ik andere uitdagingen wil aangaan, mezelf weer wil vinden in mijn job...


Dus, nog een paar maanden werken en dan...


Ik zit dus nu "in mijn opzeg" zoals we in Vlaanderen zeggen. Ik moet nog een poosje werken, maar ik kijk ondertussen ook uit naar een andere job. En dan ben ik dus weg!

En die rollercoaster van gevoelens? Wel: ik voel me verdrietig, want ik heb dankzij mijn huidige job zoveel bijgeleerd over 2pk'tjes en hun onderdelen en ik heb vooral véél superlieve mensen leren kennen, waaronder velen ondertussen tot mijn beste vrienden horen. En ik ga hen missen, zeker en vast...

En ik ben bang want ik moet nu iets anders zoeken, na 7 jaar bij deze baas te werken. Dat maakt me onzeker en nerveus...

Ik ben ook blij en energiek, want ik heb zin in het zoeken naar mijn nieuwe baan, en voel dat dit een zeer grote motivatie is op dit moment: ik wil echt de tijd te nemen om een baan te zoeken waar ik mezelf in kan zijn, waar ik mijn energie in kwijt kan, maar waar ik ook genoeg energie van opdoe en voldoening uit haal! 

Dus: ik heb de stap gezet: ik ga weg... Met pijn in mijn hart maar ik moet aan mezelf denken, aan mijn Grote Lieverd en aan mijn Kleine Lieverd. Die 2 verdienen iemand die energie heeft en die positief in het leven staat. 

Aan alle mensen in het 2pk-wereldje die dit lezen: ik ga natuurlijk wel nog mee naar de DET en naar het ICCCR en natuurlijk verlaat ik "de scène" niet, je zal me nog vaak tegenkomen op meetings en beurzen. Want ook al is het niet meer mijn job, ik heb mijn hart verloren aan die autootjes!

9 opmerkingen:

  1. Keuzes maken...niet altijd even makkelijk...maar volg je gevoel.
    Goed bezig! Dikke knuffel x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Ellen! Veel succes nog met jouw carrière, ben benieuwd naar je volgende projectje! Groetjes en knuffel terug!

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Dank je wel, is niet gemakkelijk maar het ging niet meer. En de energie die nu door mijn lijf bruist is zo tof :)

      Verwijderen
  3. Tweecvpistachke7 juni 2016 om 09:27

    Ik weet maar al te goed wat je doormaakt en daarom...petje af, voor deze moedige doch weloverwogen beslissing. Ik ken het gevoel...een stap in het duister, niet je gewoonlijke "houvast" naast je hebben. Maar strong you are, succeed you will #yodaspeaking Warme knuffel van 'n maatje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, het is een grote sprong in het duister en normaal kan ik zeer slecht tegen veranderingen maar deze was broodnodig! Dank je voor de knuffel!

      Verwijderen
  4. Heel moedig Lien! Ik begrijp dat je onzeker bent, know the feeling ;) Maar er komt sowieso wel iets op je pad :) Ik ben ook nog aan het zoeken naar iets nieuw. De eerste weken na mijn ontslag was ik er even niet goed van maar dat betert want ik weet dat ik nu de juiste keuze gemaakt heb. Veel succes!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed gedaan Kristien, ik hoop dat jij ook snel iets uitdagend en tof vindt! Super dat je de stap ook gezet hebt, dikke knuffel!

      Verwijderen
  5. klinkt als een grote stap
    heel veel succes met alles xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!